نصاب
نصاب

استرالیایی‌ها هیوندای ولوستر را دوست ندارند، شما چطور؟!

Rate this post

هیوندای ولوستر عجیب‌وغریب شاید باب میل همه نباشد اما در برخی بازارها علاقه‌مندان خاص خود را دارد. علیرغم افزایش قیمت نسخه اسپورت ولوستر N در ماه‌های پیش، این خودرو همچنان گزینه‌ای جذاب بوده هرچند در استرالیا عملکرد خوبی از نظر فروش نداشته و باید با این کشور وداع کند. ولوستر اواخر آگوست ۲۰۱۹ در استرالیا عرضه شده اما قیمت بیشتر آن نسبت به مدل کاربردی‌تر i30 باعث شده خریداران توجه چندانی به این خودرو نکنند و به همین خاطر آمار فروش ناامید کننده ولوستر به این معنی است که گزینه‌ای مطلوب برای عرضه توسط هیوندای محسوب نمی‌شود.

البته قطع عرضه این خودرو به فوریت انجام نخواهد شد. گفته شده آخرین نمونه‌های این خودرو برای بازار استرالیا از اواخر سال ۲۰۱۹ تولید شده‌اند. این خودروها اوایل سال ۲۰۲۰ به استرالیا صادر شده و ماه پیش ثبت شده‌اند. واضح است که شیوع کرونا تأثیر زیادی روی تقاضا برای خودروهای جدید گذاشته اما حتی بازگشت تدریجی مشتریان به بازار نیز برای احیای فروش ولوستر کافی نبوده است. از زمان عرضه ولوستر در بازار استرالیا تاکنون تنها ۸۴۶ دستگاه از آن به فروش رفته که از این تعداد ۵۸۶ دستگاه در سال ۲۰۲۰ فروخته شده‌اند.

به این ترتیب ولوستر سهم ۱۰.۹ درصدی از بازار خودروهای اسپورت با قیمت زیر ۸۰ هزار دلار استرالیا (حدود ۶۰۵۰۰ دلار آمریکا) داشته است که البته دستاورد مناسبی برای هیوندای محسوب می‌شود زیرا ولوستر را به دومین خودروی پرفروش این کلاس تبدیل می‌کند. در مقابل باید گفت فورد موستانگ که در همین کلاس قرار می‌گیرد سهم ۴۸.۱ درصدی را دارد. واضح است که مشتریان خواهان خودروهای بزرگ‌تر و کاربردی‌تر در استرالیا هستند و ولوستر از عرضه چنین ویژگی‌هایی ناتوان است. هیوندای i30 فروش بیش از ۱۸۷۰۰ دستگاهی تا به اینجای سال داشته است. آیا سرنوشت مشابهی در انتظار ولوستر بازار آمریکاست؟ باید منتظر ماند و دید اما طراحی عجیب به همراه قیمت بالا و فضای کابین کم باعث می‌شود هر خودرویی وضعیت دشواری را در بازاری رقابتی داشته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *