نصاب

درب اتومات شیشه ای

مطالب دورژانس

۲۱ بهمن ۱۴۰۰ 435 بازدید
نصاب

درب اتومات شیشه ای

بهترین اپراتور و موتور درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای به علت ظاهر شیک و در عین حال ساده ای که دارد یکی از پرطرفدارترین انواع درب اتوماتیک است که توسط مشتریان برای نصب در منزل، ویلا یا محیط کار انتخاب می‌گردد. همانطور که می‌دانید برندهای مختلف داخلی و خارجی به تولید انواع گوناگون درب شیشه ای روی آورده‌اند که به مرور زمان هریک توانستند کیفیت خود را به اثبات برسانند. یکی از کشورهای سرآمد در این زمینه، ایتالیا است که با بهره مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا و تولید محصولات با کیفیت حرف اول را در صنعت درب شیشه ای می‌زند.یکی از اجزای اصلی درب های شیشه ای اتوماتیک یا درب ریلی شیشه ای بخش اپراتور آن می باشد که با توجه به نوع کاربرد،وزن هر اسلاید و تعداد تردد در روز باید از اپراتورهای درب شیشه ای مناسبی استفاده نمود تا بهترین عملکرد را در طولانی مدت در اختیار قرار دهد.

قطعات اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

موتور درب شیشه ای موتور به صورت چپ یا راست گرد عمل می کند و با این نوع کارکرد، تسمه را به حرکت در می آورد تسمه موجب چرخش هنگرها شده و درب شیشه ای به حرکت درمی آید.

دستگاه مرکزی control box : کلیه کارهای برنامه ریزی و کنترل، وظیفه این قسمت می باشد. تنظیماتی از قبیل سرعت باز و بسته شدن، حرکت نرم باز و بسته شدن، زمان باز ماندن و … از طریق کنترل باکس مرکزی انجام می شود.

ریل و کاور درب شیشه ای :  کلیه متعلقات روی ریل اصلی نصب می شود ودر نهایت کاور روی ریل اصلی به صورت کشویی یا نر و مادگی نصب خواهد شد.

تسمه : از یک طرف به دور موتور و از طرف دیگر دور غلطک و با حرکت موتور تسمه حرکت خواهد کرد.

هنگر (آویزان کننده) : قطعه ای است که دارای دو غلطک می باشد و روی ریل قرار می گیرد. هنگر از یک سر به تسمه و از طرف دیگر به لت ها، و در نتیجه با حرکت تسمه هنگرها به حرکت در می آیند.

غلطک اپراتور : این قطعه دارای حرکت بلبرینگی بوده که تسمه از یک طرف به صورت هرز حرکت می نماید.

stopper یا متوقف کننده : پس از اینکه شما سیستم را به برق متصل می نمایید لت های متحرک باز شده و به این قطعه برخورد می نماید و در نتیجه حد بازشدن دربها مشخص می شود.

چشمی مادون قرمز این چشمی ها توسط اشعه مادون قرمز یکدیگر را می بینند، این چشمی را در ارتفاع ۶۰ سانتیمتری از زمین روی لت های ثابت نصب می کنند. کار چشمی مادون قرمز لای درب این است که اگر کسی بین دو لت متحرک قرار گرفت درب ها بسته نشوند.

کاور اپراتور : بعنوان درپوش روی ریل اصلی قرار خواهد گرفت و چشمی بالای درب روی این کاور نصب خواهد شد.

باطری بک آپ : برای مواقعی استفاده می شود که برق دستگاه قطع می باشد.

حسگر دستی یا شاسی : برای حالتی است که بخواهیم بدون اینکه جلوی چشمی بالا برویم درب را با فشردن یک کلید باز کنیم.

ریموت کنترل : برای کنترل دستگاه از راه دور جهت تنظیم دستگاه در همان ۵ حالت کلید تعیین وضعیت می باشد.

حسگر اثر انگشتی : مانند همان کلید دستی اضطراری است منتها پس از تایید توسط اثر انگشت درب باز خواهد شد که این برای مکان هایی مانند بانک و ادارات دارای استفاده بیشتری می باشد.

قفل برقی : برای قفل کردن سیستم اپراتور درب شیشه ای از قفل برقی استفاده می شود.

چشم بالای درب مایکروویوی :  توسط اشعه مایکروویو جلوی درب را تحت پوشش قرار خواهد داد تا زمانیکه کسی جلوی درب دیده شد درب را باز نماید.

کلید تعیین وضعیت : توسط این کلید می توان اپراتور را در حالت های مختلفی قرار داد که عبارتند از :

کاملا باز – کاملا بسته – نیمه باز یا همان حالت زمستانی – تردد یکطرفه – حالت عادی

 

اپراتور شیشه ای A140
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *