نصاب
نصاب

جریمه‌های عجیب برای دوچرخه‌های الکتریکی تیون شده در فرانسه!

Rate this post

در سال‌های اخیر استقبال خوبی از دوچرخه‌های الکتریکی در برخی کشورها به عمل آمده اما اگر شما صاحب یکی از این دوچرخه‌ها در فرانسه باشید شاید با جریمه‌های سنگینی روبرو شوید!

هفته پیش بود که قانونی در فرانسه تصویب و عملیاتی شد و طی آن اگر فردی با دوچرخه‌ی الکتریکی سرعتی بیشتر از ۲۵ کیلومتر در ساعت داشته باشد با جریمه‌ی ۳۰ هزار یورویی، ثبت سه نمره منفی در گواهینامه و حتی تا یک سال زندان روبرو خواهد شد.

این قانون جدید نه تنها شامل مالکان شخصی دوچرخه‌های اصلاح شده بوده بلکه فروشگاه‌ها و سازندگان را نیز در بر می‌گیرد. اگر فردی اقدام به فروش یا تجهیز دوچرخه‌های الکتریکی تیون شده بکند جریمه‌ی ۳۰ هزار یورویی یا حداکثر زندان ۲ ساله نیز در انتظارش خواهد بود.

BMW M Cruise Bike

احتمال اینکه جریمه‌های یاد شده به‌صورت کامل اعمال شوند کم است اما گفته می‌شود قانون‌گذاران به دنبال ایجاد قوانین بازدارنده به‌منظور جلوگیری از تیونینگ دوچرخه‌های الکتریکی بوده‌اند.

گفته می‌شود سازندگان دوچرخه‌های الکتریکی در اروپا می‌خواهند با این قانون همراه شوند. بوش اخیراً تکنولوژی ضد تیونینگ را روی سیستم‌های موتور ۲۰۲۰ خود معرفی کرده است. اگر یک حسگر تشخیص دهد که دوچرخه تیون شده، کد خطایی به نمایش درخواهد آمد و دوچرخه قدرت استاندارد خود را تولید خواهد کرد. اگر سیستم سه بار این خطا را تشخیص دهد دوچرخه کاملاً از کار خواهد افتاد و نمایندگی باید مشکل را حل کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *